Cumhurbaşkanı Erdoğan Yeni Havalimanı’nın adını açıkladı

İstanbul'un üçüncü havalimanının ilk fazının uçuşlara açılması dolayısıyla düzenlenen tören, Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla başladı. Cumhurbaşkanı Erdoğan yeni havalimanının adını 'İstanbul Havalimanı' olarak açıkladı.

Son Güncelleme: 23 Ağustos 2019 Cuma 11:58
29 Ekim 2018 Pazartesi 16:27

Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Değerli misafirler, sizleri en kalbi duygularımla selamlıyorum. Sizlerle burada 2 büyük mutluluğu bugün burada yaşıyoruz. Dünyanın en büyük havalimanını bugün burada açıyoruz. Tüm dünyaya, bölgemize, milletimize hayırlı olmasını temenni ediyorum. Cumhuriyetimizin 95'inci kuruluş yıl dönümünün gururunu hep birlikte yaşıyoruz. Cumhuriyetimizin 95'inci yılı kutlu olsun." şeklinde konuştu.

Yeni havalimanının adını İstanbul olarak açıklayan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Tabi bir de bugün Endonezya'da düşen uçak olayı var. Endonezya'daki uçakta yaşamını yitirenlerin yakınlarına başsağlığı, ölenlere de Allah'tan rahmet diliyorum. İstanbul, ülkemizin en değerli markasıdır. Pahabiçilmez bu şehre yaptığımız bu büyük eserin adını İstanbul verdik. Atatürk Havalianı faaliyet verdiği alanlarda Atatürk Havalimanı ismi ile hizmet verecektir. Atatürk Havalimanı'nın kapalı alanlarını ülkemizin en büyük fuar alanı haline getireceğiz. Orası Atatürk Havalimanı, burası İstanbul Havalimanı olarak isimlendirilecektir. İsmi de hayırlı olsun." açıklamasında bulundu.

"Tüm etapların tamamlanması 2028 olarak öngörülüyor"

Pek çok çevrenin bu projenin sonunun gelip gelmeyeceğini merak ettiğini biliyoruz. Buraları iyi bilirim. Buraların kömür sahası olduğu zamanları iyi bilirim. Burayı havalimanı olarak yapalım ama yetmez dedik diyen Erdoğan açıklamasının devamında şu ifadeleri kullandı: Kuzey Otoyolu ile ilgili olarak, devasa çukurları çevre düzenlemesi suretiyle güzel göller haline getireceğiz. Oralardan geçerken yeşili, gölleri görerek geçmek insanlara keyif verecektir. 2011'de yer belirlenip, inşaat başladığında bile tereddütler devam ediyordu. TV'de kendini beğenen birisi orası çöker diyor. Yumuşak arazi diyor. Bu teknolojinin olduğu yerde yumuşak arazi mi olur? Buraya çakılan kazıklardan haberin var mı? Finansından, inşaatına dünyada eşine az rastlanır bu eseri sizlerle birlikte açıyoruz. İlk etabı yılda 90 milyon yolcu kapasitesindedir. Bu kapasite tüm etaplar bitince 150 milyon hatta 200 milyona kadar çıkarılabilir. Tüm etapların tamamlanması 2028 olarak öngörülüyor.

"İstanbul Havalimanı'nın devreye girmesiyle en önemli transi bölge haline geldik"

Erdoğan, "Havalimanımızdaki her birim son teknolojiyle tasarlandı. Alternatifli ulaşım sağlanacaktır. Hava ulaşımı ve güvenliği konusunda da bu projeyle birçok yeniliğe imza atılacak. Devlete ödenecek kira 32,4 milyar ekonomik büyüklüğü ortaya çıkarıyor. Bu projede herhangi bir hazine garantisi yoktur. Sembolik bir rakamı ifade eden, 12 yıla mahsus 342 milyon euro dış hat yolcu geliri garanti edilmiştir. Dünyada örnek olacak, yüz akı bir projedir. Bu dev projenin etüdünden inşaatına katkısı olan, kamu kurumlarına, bankalara, taşeronlara, firmalara her şeyden öte işçiye teşekkür ediyorum. Coğrafi olarak ülkemiz özellikle de İstanbul hep stratejik konumda yer almıştır. İstanbul Havalimanı'nın devreye girmesiyle en önemli transi bölge haline geldik. Ülke olarak küresel ekonomilerin entegrasyonunda bu havalimanında daha da öteye taşıyoruz. Biz bu havalimanını sadece ülkemize değil, dünyaya büyük bir hizmet olarak görüyoruz. Burası geleceğin dünyasına hitap eden akıllı bir havalimanı olarak hizmet verecektir. Artık en önemli transfer noktası İstanbul olacağı için, kıtalar arasın uçuşların güzergahı da değişecektir. Türkiye geçtiğimiz 16 yılda eğitimden, sağlığa, sağlıktan ulaşıma her alanda büyük yol kat etmiştir. Ülkemizdeki havalimanlarının sayısı göre geldiğimizde 26'ydı. 30 ilave yaparak sayıyı 56'ya çıkardık. Projeleri devam edenler ilave edildiğinde rakam 64'e çıkacaktır." dedi.

"Hedeflerimize kararlılıkla yürümeye devam ediyoruz"

Türkiye milli gelirine göre dünyada 13'üncü sıraya yükselmiştir açıklamasında bulunan Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Bunu milletimizle aramızda olan bağdan aldığımız feyz ile gerçekleştirdik. Hedeflerimize kararlılıkla yürümeye devam ediyoruz. Cumhuriyetimizin ilanının 95'inci yılında hizmete aldığımız bu eserle Cumhuriyetimizin temeli daha da güçlenmiştir. Milletimizin Cumhuriyet Bayramı'nı bir kez daha tebrik ediyorum. Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere ülkemizin buraya gelmesinde emeği, kanı olan tüm kahramanlarımızı hasretle yaad ediyorum." ifadelerini kullandı.

"Cumhurbaşkanımız Erdoğan'a milletimiz adına şükranlarımı sunuyorum"

Açılış konuşmasını meclis başkanı Binali Yıldırım yaptı. Yıldırım, "Cumhurbaşkanımız Erdoğan'a milletimiz adına şükranlarımı sunuyorum. Bu havaalanının yapılışı sırasında her alanında bulunan biri olarak gurur duyuyorum. Bu harikulade eseri meydana getirmek için İGA'nın içinde yer alan Cengiz, Kolin ve Limak gruplarına teşekkür ediyor, emekleri için kutluyorum. Karşılaştıkları zorluklar karşısında kararlılıkla çalıştılar. Bu eserin isimsiz kahramanları, mimarlar, mühendisler, gece gündüz demeden çalışan işçilerimiz, emekçilerimizdir. En büyük tebriği onlara ediyor, alkışlarınızı istiyorum." açıklamasında bulundu.

"Attığımız her adımla, yaptığımız her eserle Cumhuriyetin temellerini daha da sağlamlaştırıyoruz"

Yıldırım açıklamasının devamında şu ifadeleri kullandı: Attığımız her adımla, yaptığımız her eserle Cumhuriyetin temellerini daha da sağlamlaştırıyoruz. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'ne de Cumhuriyetimizi geliştirmek için geçtik. Bu mutluluğa ortak olmak için buraya gelen konuk devlet başkanlarına, konuklara ve aziz milletimize teşekkür ediyor, saygı ve selamlarımı sunuyorum

Türk Yıldızları gösteri uçuşu yaptı

İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk fazı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılacağı programla bugün saat 16.30'da uçuşa açıldı

Türk Yıldızları, açılış töreni öncesi gösteri uçuşu gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan Yeni Havalimanı'nda

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı taşıyan özel uçak "CAN", saat 16.25'te İstanbul'da açılışı yapılacak havalimanına indi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan, yeni havalimanı apronunda resmi törenle karşılandı.

Erdoğan'ı, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, Ankara Valisi Vasip Şahin, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal ve diğer ilgililer karşıladı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan ve eşi Emine Erdoğan, tören alanına geçiyor.

Bu içeriğimize de göz atabilirsiniz clear_all