için kaldı

TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya: Amaç ülkemizin güzelliklerini göstermek

Dünya Turizm Günü’nde turizm sektörünün tüm paydaşları TÜRSAB TV’ye konuk oldu. TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, “Amaç ülkemizin güzelliklerini gösterelim, para kazanmaktan öte bir şeydi bu” açıklamasını yaptı

Son Güncelleme: 27 Eylül 2021 Pazartesi 18:10
27 Eylül 2021 Pazartesi 17:35

27 Eylül Dünya Turizm Günü Özel Yayınında; Bilgi Teknolojileri ve Medya İletişimi Grup Başkanı Mesut Kanat’ın moderatörlüğünde TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya ve TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı İlker Ünsever katıldı. Yayına ünlü isimler de konuk oldu.

TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz B. Bağlıkaya şu ifadeleri kullandı:

“Turizm, ekonomik açıdan bakıldığında dolar işaretiyle ifade edilen bir şey ama bunun çok ötesindedir. İşin döviz kısmına daha sonra vakıf oldu insanlar. Yoksa yıllar yılı gelen misafirleri ağırladık biz. Ne yiyor, ne içiyor, nasıl bir kahvaltı arzu ediyor, acaba onları nasıl mutlu ederiz… Amaç ülkemizin güzelliklerini gösterelim, para kazanmaktan öte bir şeydi bu. Son 30 yılda endüstri haline dönüştü.  Büyük oteller büyük firmalar oldu, günümüze geldiğimizde kültür alışverişinden dostlukların alışverişinden ciddi ekonomik faaliyete geldik.

TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı İlker Ünsever, “ Katılımcı hala mutlu olmayı bekliyor hala yeni yerleri görmeyi bekliyor, başka bir şey bekliyor. Bizde gelenlerle paylaşmaya hazırız. Sadece beklentilerimiz ‘maden paylaşıyoruz verdiğimiz kadar alalım’ düşüncesi yer alıyor” Sözleriyle araya girerek yaptığı açıklamalar sonrası TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya, “Trizm’den gerçekten bi işe bir şeyler verenler mi pay alıyor, yoksa organizasyonun büyüklüğü gerçek pastanın paylaşımında bir adaletsizliği sağlıyor mu?” sorusunu yöneltti.

"BU İŞİ ENDÜSTRİYEL KONUMA GETİRDİ"

Bağlıkaya bu soruya şu yanıtı verdi:

“Organizasyonun da büyüklüğü büyük sermeye gruplarının da ilgisini çekiyor. Sermeye gruplarının bu işi mercek altına almasını, dolayısıyla bu işi endüstriyel konuma getirdi. Yine de gerçekten turizmciler bu işten ekmeğini kazananların bakış açısını özellikle hizmet tarafında hiç değiştirmedi. Sonuç olarak bu bir iş.”

Turizmin ekonomik boyutunu Rus uçağının düşürülmesinden sonra şiddetle hissetti Türkiye. Turizim olmazsa ne olur, ilk orada gördük. Antalya’da okullar boşladı, turizm çalışanları memleketlerine döndüğü için. Eğitimden hayatını kazanan inşaları etkileyen bir boyut olduğunu orada gördük.”

ÜNSEVER: ZAMANIN SUNULMASINDAN BAHSEDİYORUZ

TÜRSAB Hukuk Başdanışmanı İlker Ünsever, “Turizmi diğer sektörlerden ayıran başka bir şey olduğunu düşünüyorum. Depolanamayan, rafta bırakılamayan bir üründen bahsediyoruz. Zamanın sunulması ile ilgili bir şeyden bahsediyoruz.” İfadelerini kullandı.

DİYARBAKIR VALİSİ KARALOĞLU: KÜLTÜR VE GASTRONOMİDE İLERLEMEMİZ GEREKİYOR

Yayına katılan Diyarbakır Valisi Münir Karaloğlu, “Bu bölge insanlığın anavatanı. Herkes bir gün anavatanına dönmeyi ister. Bizim iddiamız bu. Bu bölge inanç turizmi, kültür ve gastronomi turizmi açısından dünyada çok özel bir yer. Bugüne kadar hak ettiği yerlere gelmedi. Bunun çeşitli nedenleri var. Son 5 yıldır bölgenin yakalamış olduğu güven, huzur ve mutluluğu belirli bir yere gitmemiz gerektiğini gösteriyor. Diyarbakır artık Mezapotamya. Kültür ve gastronomide ilerlememiz gerekiyor. 24-27 Mart’ta inşallah Diyarbakır’da bir fuarımız olacak. Cidde bir katılım bekliyoruz” açıklamasını yaptı.

OKTAY: iNGİLTERE'NİN UÇUŞLARI AÇMASI UMUT VERDİ

Yayına katılan bir diğer isim ise Marmaris Belediye Başkanı Mehmet Oktay oldu. Oktay, “ Yanan alanlarla ilgili temizlik çalışmaları başladı. Yanan ağaçlar kesiliyor. Belirli bölgelerde tekrar bir yeşillenme var.  Geçtiğimiz günlerde yaşadığımız yağmurun da etkisiyle. Görünen noktalarda valimizin de koordinasyonuyla çalışmalar devam ediyor. Daha çok göz önündeki yerlere yoğunlaşılmış durumda.” ifadelerini kullandı.

İngiltere’nin uçuş kısıtlamasını kaldırmasına değinen Oktay, “İngiltere’nin uçuşları açması sektör olarak gerçekten bir umut verdi. Önümüzdeki olası belirsbizliğe karşı inszanların nasıl yön vereceğini bilmiyorduk. Aldığımız rakamlara göre sayılar umut verici. Kasım ayında sezonu devam ettirebilirsem buranın insanları bir müddet daha rahatlar.” dedi.

OKUR: TÜRK HALKI GEZMEYİ SEVDİ

Gazeteci Meliha Okur da yayına katılarak şu açıklamaları yaptı:

“ Türkiye bana göre turizmde hala başarılı. Özellikle son üç senede yaşanan büyük krize rağmen çorba kaynıyor. Zararlar sineye çekiliyor. İki buçuk milyon insana dolaylı yoldan iş ve aş veriliyorsa ben bu sektöre şapka çıkarırım.

Şu an Türkiye bir kaos ve karmaşa görünümü arz ediyor. Bir kere bu kaos ve karmaşanın gitmesi lazım. Bunların gitmesi için gelir dağılımı dengesizliğnin gitmesi gerekiyor.  Yoksullaşan bir Türkiye değil, daha mutlu bir Türkiye’ye ihtiyacımız var. Bütün Türkiye’nin seyahat etmek istediğini biliyorum. Türk halkı gezmeyi sevdi, dünya gezmeyi sevdi. Çünkü küreselleşme emek  gücünü yasaklarken, sermayenin dolaşımına izin verdiği için turizmde dev yatırımları, dev reklamları buna bağlı büyük oluşumları gördük. Dünyayı gördük tanımak istiyoruz. Her yeri görmek istiyoruz. Pandemi bunu biraz engelleri. Her yıl bir buçuk milyon insan geziyordu. Yüzde yetmiş civarı düştü.”

YÖNETMEN AKSU: GÜNÜMÜZDE SİNEMA VE DİJİTAL PLATFORM TURİZMDE ETKİLİDİR

Yayına konuk olanlardan biri yönetmen Yüksel Aksu oldu. Yüksel Aksu, “Dondurmam Gaymak’tan sonra bir milyon tok oldu Muğla ile ilgili ve sonraki yaz sezonunun da çok iyi geçtiğini biliyorum. Kültür ve turizm ayrılmaz ikili. Sinema ile turizmin de hep bağlantısı vardır.  Muğla’da ve bölgesinde çok film geçti daha önce ama birlar kumsalın ve güneşin daha çok dekor olarak kullanıldığını gördük. Ben biraz içine girdim. Evine girdim, kahvaltısına girdim… Halkı da sinemaya dahil ettim.  Biz bir memleketi tanırız sonrası oranının önderlerine bağlıdır. Günümüzde sinema ve dijital platform turizmde etkilidir.” İfadelerini kullandı.

ARAS: BU SEKTÖR ÇOK DİNAMİK BİR SEKTÖR

Bodrum Belediye Başkanı Ahmet Aras da konuk olarak katıldı. Aras, “Bizim ana geçim kaynağımız turizm. Bu sektör çok dinamik bir sektör ve değişime çok çabuk ayak uyduruyor. Yangın sonrası kayıplarımız oldu ama toparlanma çabuk oldu. İngiltere’de açıldıktan sonda sektör umutlu. İleri sezona yönelik gerekli çalışma yapıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Bu içeriğimize de göz atabilirsiniz clear_all